Je lidmaatschap van de LBC-NVK brengt geld op!

In 2012 hebben wij met de werkgevers en de Vlaamse regering het eerste Vlaams Intersectoraal Akkoord (VIA) voor de Kunsten gesloten. Daarin zitten maatregelen die de kwaliteit van tewerkstelling in de sector verbeteren. We hebben ook afspraken gemaakt om de koopkracht van al wie werkt voor een gesubsidieerde werkgever uit de sector van de podiumkunsten te verhogen, denk maar aan je eindejaarspremie of ecocheques. In dit sectorakkoord werd ook de vakbondspremie ingevoerd.

Je lidmaatschap van de LBC-NVK brengt geld op!

De Vlaamse overheid voorziet in de financiering. Lid worden van de LBC-NVK (ACV) is zo een heel pak goedkoper geworden. Als je in 2017 rechtstreeks hebt gewerkt voor een gesubsidieerde organisatie in de sector van de podiumkunsten dan ontvang je een attest. Vul je attest snel in en bezorg het ons voor 15 december terug.

T.a.v. LBC-NVK Ingrid Janssen, Sudermanstraat 5, 2000 Antwerpen - cultuur.lbc-nvk (at) acv-csc (punt) be - 03 220 87 16 of je ACV dienstencentra of LBC-NVK-kantoor.

De vakbondspremie bedraagt 65 Euro. Wie lid was op 1 juli 2018 krijgt 65 Euro. Nieuwe leden die zich aansloten ten laatste op 31 oktober ontvangen de helft van dit bedrag. Volgend jaar voorziet het nieuwe sociale akkoord een verhoging naar 80 Euro.

Vakbondslid worden en zijn is zo een stuk goedkoper, de dienstverlening en belangenbehartiging krijg je wel voor de volle 100%.